poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Cookies - amerykańskie ciasteczka


Amerykańskie ciasteczka, zwane Cookies znane są wszędzie. Ten przepis pozwala spróbować najsłynniejszych amerykańskich ciastek wypełnionych kawałkami czekolady i płatkami kukurydzianymi. Ciasteczka są słodkie, chrupiące i delikatnie czekoladowe. Świetnie smakują z kubkiem mleka jako przekąska przed snem i nie tylko.

Składniki (ok. 40 ciasteczek)

  • 1 jajko
  • 150 g białego cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 125 g masła
  • 150 g mąki
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 50 g płatków kukurydzianych (zwykłych lub z miodem i orzeszkami)
  • 150 g czekolady
  • 50 g orzechów włoskich

Sposób przygotowania

  1. Całe jajko ubijamy z białym cukrem.
  2. Ucieramy masło z cukrem waniliowym na puszystą masę, a następnie dodajemy ubite jajko i ucieramy do rozpuszczenia się cukru.
  3. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Następnie dodajemy płatki kukurydziane, posiekane orzechy i czekoladę, mieszamy.
  4. Małą łyżeczką układamy porcje ciasta na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Między ciasteczkami zachowujemy odstępy równe ich średnicy. Pieczemy ok. 10-12 min w temp. 180°C.
  5. Ciasteczka po wyjęciu z piekarnika pozostawiamy chwilę na blaszce, są bardzo miękkie. Po 5 min, gdy stwardnieją, przekładamy ciastka na kratkę i studzimy. Przechowujemy w szczelnym pojemniku.

 
 

Przepis pochodzi z książki „Ciasta i desery” Marka Łebkowskiego

6 komentarzy:

  1. Wypróbowałam ten przepis, ciasteczka łatwo się robi i są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasteczka i mleko - idealny duet!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś podobne i znajomi byli zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robiłam je już kolejny raz i znów zrobiły furorę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio mam bzika na punkcie pieczenia ciastek :D aktualnie w piecu mam ciastka na mące żytniej razowej, z płatkami kukurydzianymi i domowym sokiem malinowym. Ciekawa jestem jak wyjdą :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...