czwartek, 28 lutego 2013

Mus czekoladowy z chałwą

Mus podbił serca tych, którzy go próbowali. Jest wyjątkowo puszysty, bardzo czekoladowy i ciężko się od niego oderwać. Doskonałym pomysłem był dodatek chałwy. Można by pomyśleć, że dwa tak słodkie składniki będę się ze sobą kłóciły. Nic bardziej mylnego! Oba smaki przenikają się nawzajem i razem smakują wybornie.

Składniki

  • 200g gorzkiej czekolady
  • 30g masła
  • 3 żółtka
  • 3 białka
  • 250ml śmietanki 30%
  • 50g cukru
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 100g chałwy

Sposób przygotowania

  1. Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Odstawić do przestudzenia. W tym czasie utrzeć na parze żółtka z połową cukru.
  2. Ubić śmietankę 30% z cukrem pudrem.
  3. Ubić białka z resztą cukru.
  4. Delikatnie wymieszać żółtka z przestudzoną czekoladą. Dodawać porcjami ubitą śmietankę. Na końcu bardzo delikatnie wmieszać ubite białka.
  5. Mus przełożyć do pucharków i posypać pokruszoną chałwą. Wstawić na lodówki na co najmniej 4 godziny.

4 komentarze:

  1. Jadłem to i superowe było;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się połączenie chałwy z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie chałwy i czekolady to faktycznie może być bomba kaloryczna, ale zbliżające się zimowe dni pozwalają nam na chwile zapomnienia. Wykorzystanie czekolady znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdzie możemy odkryć wiele nieznanych przepisów z czekolady :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...